Sunday, December 21, 2008

minggu yang membosankan..

ape yang aku nk tulis untuk Ari nie eh??
dah lame dah x menulis blog kan??
hmmm, sebenarnyer kan..sem baru dah pun start...
aku dah tua tau...dah 2year 2nd sem dah...
alhamdulillah cgpa aku sem lepas dapat aku maintain kan dean's list...
bukan itu jer,malah result aku sem lepas meningkat dari sem yang sebelumnya...
sgt gembira biler dapat melihat kedua ibu bapa ku keriangan....
sem nie aku wat azam baru nk dapatkan 4 flat pulak
x pernah lagi dapat 4flat...
nak rase jugak satu sem atlis dptlah 4 flat...
aku duduk bilik sharing dengan akak final year(kak Aridah)...
baik akak aridah...
tp aku still kesunyian...
mm x der member jer..
kenapalah agaknya hidup aku nie kesunyian??
mungkin aku selalu disamping org tersyg sampi org takut berdampingan...

tp,kadang2 aku mls untuk bercampur...
kerana bukan semua org boleh di percayaai...
& aku sendiri tidak berapa selesa untuk bercampur...
sebab kadang2 aku tidak selesa dgan cara & tingkah laku manusia...
TETAPI pada saat kesunyian aku cemburu melihat org lain bergembira & berseronok...
kdg2 aku teringin berada di tempat mereka...
tp aper kan daya,aku tidak mampu...
hanye bersyukur dengan nikmat dan rezeki kurniaan tuhan....
mungkin ade mereka yg diluar sane labih susah daripada aku...
tp mereka tetap tabah...

aper yg aku maksudkan,
hidup manusia berbeza2....
aku cemburu bile rakan2 bergembira...
mereka gembira kerana mereka senang berbelanja,& berkereta,
pergi keluar berjalan ke mana aje yg mereka suka,
kos hidup sekrang x dpt diduga mahalnya,
bagaimana mereka dapat memakai kereta??
sedangkan duit poket ku pun cukup untuk mkn dan menyimpan...
bagaimana pula duti minyak mereka??
sedangkan duit minyak moto ku hanya 5rgt seminggu.
bagaimana mereka boleh mkn MC-D, pizza, KFC??
sedangkan aku mkn 2 kali sehari di COE...
walo apa pun yg berlaku...aku bersyukur dengan kudrat yg diberikan oleh tuhan kepada ku,
biarlah aku susah dahulu,insyallah satu hari nnti aku akan senang..
semoga kesenanga ku kelak dapat membalas jasa kedua ibu bapa ku...
tanpa mereka,siapalah aku ini....
hanya sebtang kara,atau tiada dapat hidup di dunia...

No comments: